EMBRAER LEGACY 600
BLUE JAY
UNIQUE DESIGN FOR THE SKIES
DESIGN © Copyright Didier WOLFF / Happy Design Studio
Inspired by the striking beauty of a Blue Jay feather discovered at the Paris National Museum of Natural History, this livery is born to be seen. On the aircraft’s dark gray fuselage, 337 2.5 cm thick strips oriented at -23 ° meet 337 other strips of the same thickness, oriented at + 23 ° on the wing root. They thus form a perfectly balanced gradient which starts on a steel white, turns blue then disappears until giving way to the background color, just before the engines. This principle, borrowed from the so-called optical gray technique, gives the Legacy a raw personality, reinforced around each engine air intake with a fade-out, swirling and bluish bands, simulating aspiration and thrust. The painting of this private jet was carried out in 3 weeks at “Ruag”. It required 10 painters, 2300 hours of work, 2400 meters of tape, 90l of primer, 60l of coffee and 110l of paint.
Inspirée par la beauté d’une plume de geai bleu découverte au Muséum National d’Histoire Naturelle de Paris, cette livrée est faite pour être vue. Sur le fuselage gris foncé de l’appareil, 337 bandes de 2,5 cm d’épaisseur orientées 2 -23° rencontrent 337 autres bandes de la même épaisseur, orientées a +23° sur l’emplanture de l’aile. Elles forment ainsi un dégradé parfaitement équilibré qui démarre sur un blanc acier, vire aux bleus puis disparait jusqu’’a céder la place a la couleur de fond, juste avant les moteurs. Ce principe emprunté a la technique dite des gris optiques, offre au Legacy une personnalité brute, renforcée autour de chaque entrée d’air des moteurs par des bandes dégradées, tourbillonnantes et bleutées, simulant l’aspiration et la poussée. La mise en peinture de ce jet privé a été réalisée en 3 semaines chez “Ruag”. Elle a nécessité 10 peintres, soit 2300 heures de travail, 2400 m de scotch, 90l d’apprêt, 60l de café et 110l de peinture nécessaires pour donner vie a ce projet.
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